niedziela, 5 lutego 2017

Wegańskie serduszka buraczkowe

Witam. Walentynki już tuż tuż, dlatego pomyślałam, że może się Wam spodobać pomysł na domowe słodkości w kolorze czerwonym. Jako, że sezon na buraka wciąż trwa doskonale sprawdzi się on w roli barwnika oraz naturalnego dosładzacza, dzięki któremu w przepisie nie potrzeba za dużo cukru.
Ciasteczka są sprężyste, w konsystencji przypominają świeże pierniki. Niech nie odstraszy Ciebie ich średniej urody wygląd. Nie mam szprycy cukierniczej, dlatego swoje ciasteczka robiłam za pomocą własnoręcznie robionej z papieru do pieczenia. Jest to dowód, że przy odpowiedniej determinacji wszystko jest do zrobienia. Tak czy inaczej jeśli ową szprycę posiadacz Twoje ciasteczka z całą pewnością mogą wyglądać dużo ładniej i zgrabiniej.
Ciasteczka robiłam pierwszy raz i myślę, że będę robić je w przyszłości. Nie jestem fanem bardzo słodkich wypieków, dlatego te ciasteczka mi smakują. Jeśli lubisz bardzo słodkie ciastka możesz zwiększyć ilość powideł jabłkowych lub udekorować je np. cukrem pudrem.
Jestem ciekawa Waszych opinii na temat tych ciasteczek...:) 



Składniki:

 (otrzymamy ok. 20 sztuk)
  • buraki- 500g
  • mleko roślinne (użyłam migdałowego) 12 łyżek
  • powidła jabłkowe- 6 łyżek (tyle użyłam, ale możesz zwiększyć ilość jeśli lubisz bardzo słodkie ciastka)
  • ocet- 1 łyżeczka
  • olej kokosowy roztopiony- 4 łyżki
  • cukier brązowy -1/2 kubka
  • proszek do pieczenia- 4 łyżeczki
  • soda do pieczenia- 1/2 łyżeczki
  • mieszanka piernikowa- 1 łyżeczka
  • sól- 1 łyżeczka
  • mąka pszenna- 2 szklanki
  • mąka pełnoziarnista- 1 szklanka

Wykonanie:

Przygotowanie (wraz z gotowaniem buraków): ok 30-35 min.
Pieczenie każdej partii ciasteczek: 15 min.

Buraki gotujemy aż zmiękną. Ugotowane buraki obieramy, kroimy na drobniejsze kawałki, blenderujemy do uzyskania buraczanej papki. Do buraków dodajemy mleko, powidła jabłkowe, ocet, olej kokosowy. Wszystko dokładnie mieszamy. Następnie dodajemy wszystkie pozostałe składniki. Dokładnie mieszamy. Cukierniczą szprycę wypełniamy masą. Na blasze wyłożonej papierem do pieczenia kształtujemy serduszka. Uwzględniamy fakt, że ciasteczka lekko urosną. W piekarniku nagrzanym do 180 st. C z termoobiegiem oieczemy przez ok 15 minut. 
Smacznego :)

Inspiracja do przepisu pochodzi ze strony Wholesome cook

Jeśli masz ochotę na więcej słodkości z burakami polecam inny mój przepis na ciasto czekoladowe



Przepis bierze udział w akcji:

1 komentarz:

  1. Lubię buraki, jak widać można ich używać nawet do ciasteczek :)

    OdpowiedzUsuń